TipsVrouwen

Kansen voor influencers

Kansen voor influencers
893Views

Als influencer zijn er tal van kansen. Door het grote bereik dat je hebt, kun je gemakkelijk je droom volgen. Wat je droom ook maar is. Of het nu het schrijven van een boek is, zoals Kelly Weekers of het werken bij de televisie zoals Anna Nooshin. Ben jij influencer en wil jij meer doen dan alleen je leven, je tips of informatie delen via Instagram of Youtube? Er zijn heel veel kansen die je kan benutten. Ben je nog geen beroemdheid, maar wil je graag influencer worden? Overweeg je kansen, want er zit zeker een toekomst in influencer zijn. Wat je plannen of wensen ook zijn.

 

De fashion branche

Als je in de mode-industrie werkt en een Instagram-account hebt, weet je waarschijnlijk dat dit een uitstekend platform is voor merken en adverteerders om hun publiek te bereiken. In tegenstelling tot televisie of zelfs billboards, kan een campagne op sociale media persoonlijker en aantrekkelijker zijn voor volgers. Als je als bedrijf niet weet hoe je jouw doelgroep moet targeten of niet zeker weet hoe je een merk effectief kunt promoten, dan kun je met influencers samen werken. Daarom is het belangrijk voor fashion influencers om verschillende opties voor hun Instagram-accounts te overwegen. Carrières in modemarketing kunnen kansen bieden voor influencers om hun eigen productlijnen te lanceren, gespecialiseerde producten voor hun volgers te creëren of zelfs hun eigen winkel te starten. Het hebben van een bereik biedt hierin kansen voor een snelle start.

 

Eigen merk lanceren

Een van de meest lucratieve opties voor fashion influencers is het lanceren van hun eigen merk. Zelfs bij mensen met een OnlyFans account komt dit voor. De mode-industrie is van oudsher een van de moeilijkst binnen te komen industrieën vanwege de hoge concurrentie, strikte productnormen en hoge kosten. Met slimme marketing en distributie kunnen kledingmerken echter profiteren van tal van nieuwe kansen. Dit geldt met name voor influencers. In zo’n geval kan je naam op een product zetten al voldoende zijn. Het is dan wel belangrijk dat je een bepaalde lifestyle hebt die mensen leuk vinden. Naarmate consumenten zich bijvoorbeeld sterk kunnen identificeren met jou, dan zullen ze ook je kleding willen dragen. Denk aan Joel Beukers met zijn fitness-supplementen en merchandise. Hij heeft een sterke doelgroep die hem zeker kan waarderen. Dit zal helpen een sterke aanwezigheid op de markt te behouden en de merkbekendheid te vergroten.

 

Je kan jouw kennis van social media inzetten

Andere kansen voor influencers zijn onder meer het creëren van sociale media-inhoud voor merken. Merken kunnen ervoor kiezen om influencers in te huren om content te creëren die specifiek is voor hun merk. De inhoud kan berichten, video’s en podcasts bevatten die hun merk promoten en hun productaanbod presenteren. De inhoud kan ook gericht zijn op het betrekken van het publiek en hen aanmoedigen om de inhoud te delen met hun volgers op sociale media. Dit kan helpen om het gesprek over het merk online te stimuleren, wat belangrijk is voor het genereren van nieuwe klanten en het genereren van leads. Jouw kennis als influencer is hierbij een unieke USP!

 

Geef een reactie