Vrouwen

Alles over het ontstaan van schoonheidsmerk Elizabeth Arden

Alles over het ontstaan van schoonheidsmerk Elizabeth Arden
633Views

Wie is Elizabeth Arden?

Elizabeth Arden is wereldwijd bekend als expert op het gebied van huidverzorging. Zij biedt schoonheid oplossingen voor vrouwen van alle leeftijden met alle huidtypes. Miss Elizabeth Arden is Amerikaanse. Ze is geboren op 31 december 1878 in Woodbridge, Ontario. Op 19 oktober 1966 overleed ze in New York.

Voordat ze begon met het opbouwen van een cosmeticaconcern deed ze de opleiding verpleegkunde. In 1909 stopte ze met deze opleiding en vertrok naar New York. Hier werkte ze voor korte tijd als boekhoudster voor een farmaceutisch bedrijf. Hier ontstonden de basisbeginselen van haar merk voor huidverzorging. Ze leerde hier heel veel door urenlang in het laboratorium te verblijven. Hierna werkte ze voor een korte tijd voor Eleanor Adair, een van de eerste schoonheids deskundigen.

In 1912 reisde Elizabeth Arden naar Frankrijk en leerde hier diverse technieken voor gezichtsmassage. Bij terugkeer in de Verenigde Staten had ze diverse soorten rouge en gezichtspoeders gemaakt. In haar tijd werd make-up alleen nog gebruikt door acteurs en toneelspelers. Hier bracht Elizabeth verandering in: zij bracht make-up op de markt voor de gewone mens. Het concept ‘make-over’ is ontstaan door Elizabeth Arden en voerde dit in voor haar salons.

De producten die ze maakte, maakten haar wereldberoemd. Samen met een scheikundige maakte ze crèmes.

Haar internationale doorbraak

In het jaar 1915 brak Elizabeth Arden internationaal door: ze opende salons over de hele wereld. Alle salons hadden een rode deur: de kleur van haar handelsmerk. Samen met de merken Coca Cola en Singer Naaimachines waren ze overal ter wereld bekend.

Als waardering voor haar bijdragen aan de cosmetica-industrie kreeg Elizabeth Arden in 1962 van de Franse regering de Légion d’Honneur toegekend. In 1966 overleed ze. Op dat moment was haar concert tussen de 30 en 40 miljoen dollar waard. Bovendien bezat ze op dat moment meer dan honderd schoonheidssalons. Verspreid over de hele wereld.

Elizabeth Arden: vandaag de dag 

Vandaag de dag is het merk Elizabeth Arden nog steeds een gerenommeerde naam. In 2003 werd het bedrijf overgenomen van Unilever door FFI, een Amerikaans bedrijf. De huidige bedrijfsnaam is nog steeds Elizabeth Arden. Het gezicht van het merk is actrice Catherine Zeta-Jones.

Na de dood van Elizabeth Arden richtte het bedrijf zich deels op de ontwikkeling van parfum, in plaats van alleen huidverzorging. De Elizabeth-Arden parfum werd op de markt gebracht onder de naam “Red Door”. Deze naam is herleid naar al haar salons die waren voorzien van een rode voordeur. Ook bracht het bedrijf parfums uit voor beroemdheden als Hilary Duff, Elizabeth Taylor, Britney Spears en Mariah Carey.

Huidverzorging

Sinds de oprichting in 1910 staat Eliza Beth Arden bekend om haar klassieke formules die de huid verzorgen en beschermen. De producten zijn geschikt voor alle huidtypes en leeftijden. Een van haar klassiekers is de ‘Eight Hour Cream Skin Protectant’. Dit product wordt iedere 30 seconden ergens in de wereld gekocht

Geef een reactie