TipsVrouwen

Afvallen met vechtsport: zo pak je dat aan!

Afvallen met vechtsport- zo pak je dat aan!
202Views

Er zijn heel veel verschillende soorten vechtsporten in Nederland. Het is dan ook niet zo gek dat de populariteit voor vechtsporten continu toeneemt. Er is immers zoveel keus dat er voor ieder wel wat wils te vinden is. Daarnaast hebben vechtsporten ook nog eens een aantal grote voordelen. Zo kun je een vechtsport eenvoudig toepassen om die overtollige kilo’s kwijt te raken. Maar hoe pak je dat precies aan? En is afvallen met een vechtsport echt wel zo gemakkelijk als het lijkt? Voordat je een kijkje neemt op vechtsport winkel www.bestfightshop.nl vertellen wij je waar je rekening mee moet houden.

Stel je verwachtingen bij

Bedenk eerst goed dat je niet alleen een vechtsport beoefent om af te vallen. Als dit je voornaamste doel is, houd je het immers nooit lang vol. De sport moet echt bij je passen als je dit voor een langere tijd vol wilt houden. Bovendien zie je pas op de lange termijn echt resultaat, dus dit vraagt om een sport die je ook echt daadwerkelijk graag doet.

Daarom kan het geen kwaad om je goed te oriënteren in de verschillende vechtsporten. Bij sommige sportscholen is het zelfs mogelijk om gratis een proefles te volgen. Zo ontdek je eenvoudig welke sport echt bij je past en waar jouw passie ligt. Daarnaast kan je vervolgens met een gerust hart shoppen voor krav maga bij bestfightshop.nl als je zeker weet dat je de sport leuk vindt. Passie hebben voor een sport is het geheim achter alle succesverhalen.

krav maga

Schrijf realistische doelen op

Als je echt iets wilt bereiken is het belangrijk dat de doelen helder zijn. Ga er daarom eens goed voor zitten en schrijf verschillende doelen op. Heb je als doel om 20 kilo af te vallen? Maak dan kleine tussenstapjes zodat je beter gemotiveerd blijft. Een doel van 20 kilo kan namelijk zeer demotiverend zijn. Als je iedere maand 1,5 kilo kwijt wilt, zal dit veel makkelijker haalbaar zijn en daardoor motiverender werken. Met kleine stapjes kom je er ook.

Blijf wel realistisch! Als je doelen stelt die je eigenlijk nooit zou kunnen halen, kan dit er enkel tot leiden dat je uiteindelijk de handdoek in de ring gooit. En dat zou natuurlijk zonde zijn.

Pas je voedingspatroon aan

Maak niet de fout om te denken dat enkel vechtsporten voldoende is om gewicht te verliezen. Hoewel je inderdaad calorieën verbrand tijdens het sporten, betekent dit niet dat dit voldoende zal zijn. Sporten heeft enkel zin als je ook je voedingspatroon aanpast. Bedenk tevens of je enkel gewicht kwijt wil raken of ook extra spiermassa op wil bouwen.

Veel mensen zien namelijk weinig verschil op de weegschaal als ze intensief gaan sporten. Als je dit goed doet bouw je immers spiermassa op en dat weegt ook. Daardoor lijkt het misschien alsof je gewicht stabiel blijft of dat je zelfs aankomt, maar ben je juist hartstikke goed bezig.

Laat je daarom niet volledig leiden door de weegschaal, maar blijf vooral je lichaam opmeten. Hierin ga je goed verschil zien. Met de juiste voedingsstoffen en een goed trainingsschema kan je al binnen een maand resultaat zien. Dus trek die bokshandschoen maar aan en ga aan de slag!

Geef een reactie